LOGO REDESIGN

Děláte-li redesign značky, nepouštějte k tomu kdejakého Michelangela z Protivína. Redesign vyžaduje skutečně specialistu na vizuální identitu s citem a precizností.

Redesignem rozumíme nejen "oprášení" loga (face-lift) či jeho přizpůsobení době a trendům, ale také výraznou a zásadní grafickou úpravu podoby značky pro dosažení nově vytvořených hodnot či marketingových cílů společnosti.

Kdy nedělat redesign?

Pokud logo odráží hodnoty značky a je v souladu s dobou a grafickými trendy, bylo by nesmyslné do takto fungující značky zasahovat. Vždy rozmyslete, zda-li náklady na změnu nepřevýší hodnotu, kterou změna značce a firmě přinese.

Kdy logo redesignovat?

Ve většině případů, kdy je logo zralé na redesign, značce jeho stávající vzhed spíše škodí. Změna je pak skutečně velký přínos. Klíčové je na začátku zvážit, zda-li postačí lehký "face-lift" nebo je nutné značku redesignovat od základů.

Co ve starém zachovat?

Často se setkávám s požadavky na zachování návaznosti na některé stávající prvky (symbol, barvy, písmo atd.) Zde je dobré zamyslet se, zda-li jsou ony prvky opravdu nosnými atributy hodnot značky. Obavy, že nová značka nebude zákazníky pozitivně přijata, a že ztratí jakousi "vazbu" s firmou / produktem jsou většinou mylné.

Kolik stojí redesign?

Cenu za redesign nejde určit paušálně. Vždy záleží na zadání a rozsahu zakázky. Vodítko pro některé ceny najdete v ceníku.

UKÁZKA REDESIGNU

NOVÁK MASO UZENINY

Původní logo Novák

Možná se zdá, že redesignovat původní logo by neměl být žádný problém. Nicméně vzhledem k historii, síle a renomé značky jsem musel k redesignu přistupovat opatrně a s respektem.

Nové logo Novák

Jak je však vidět, nenechali jsme nakonec záměrně kámen na kameni, a zanořili nůž velmi hluboko. V tomto případě to byl velmi správný krok. Výsledek je sebejisté logo s charakterem.


"Nad redesignem nové vizuální identity společnosti NOVÁK maso – uzeniny si lámaly hlavu i tužky renomované reklamní agentury. Oslovilo nás teprve řešení pana Anfilova, který nejlépe pochopil naše záměry pro novou značku a cestu, kam směřujeme."

Mgr. Martin KalvodaMarketingový manažer NOVÁK maso - uzeniny s.r.o.

UKÁZKA REDESIGNU

FYZIKÁLNÍ ÚSTAV AKADEMIE VĚD

Původní logo FZU

Fyzikální ústav Akademie věd vložil naději na změnu loga do výběrového řízení. Přestože zadání bylo volnější, bylo jasné, že vizuální identitu takto vysoce prestižního věděckého ústavu je potřeba řešit citlivě a bez snahy o výrazné tvůrčí ambice. Práce na tomto projektu pro mne byla velká výzva.

Nové logo FZU

Ve výběrovém řízení jsem zvítězil možná díky konzervativnějšímu redesignu: zachoval jsem myšlenku, která se mi jevila správná, a motiv oka a částice jsem stylizoval přísně geometricky a graficky výrazně. Výsledkem je významný posun k čitelnosti a lepšímu vnímání značky. 


UKÁZKA REDESIGNU

LOGO FISAF.CZ

Původní logo FISAF

Největší nedostatek původního řešení značky byla špatná aplikace při jeho zmenšení. Motiv barevných kuliček, který tvořil figuru postavy se tak stával bezúčelný a velmi špatně čitelný.

Nové logo FISAF

Rozhodl jsem se využít motiv postavy a navázat na stávající logo formou dvou dynamických linek, které se proplétají. Zvýraznil jsem písmo a barevně vyzdvihl národní barvy. 


"S prací pana Anfilova jsme se okamžitě sžili. Nejenže respektoval zadání, které mělo navázat na stávající logo, ale vnesl do loga FISAF novou energii a řád. Děkujeme."

Mgr. Jana Havrdováprezidentka Českého svazu aerobiku a fitness FISAF.cz

"Redesign často řeší špatnou čitelnost nebo uživatelnost loga. Cílem grafika proto musí být zjednodušení symbolu či písma tak, aby se zlepšilo vnímání a zapamatovatelnost značky."

UKÁZKA REDESIGNU

ESCAPE ROOMS PRAGUE

Původní logo Escape Rooms

Nápad původního loga byl jedinečný a dobře vystihoval podstatu projektu. Grafické pojetí s tenkými tahy a příliš složitou typografií si o "face-lift" vyloženě říkalo. S majitelem Liborem Šupichem jsme se tedy pustili do úpravy značky.

Nové logo Escape Rooms

Citlivou grafickou úpravou symbolu prvek hodně získal. Motiv klíčové dírky i přesýpacích hodin je nyní patrnější a navíc se další explikace symbolu - figurka - nyní pěkně usmívá. Na své si změnou přišlo i písmo a nové kompoziční varianty loga.


"Původní logo mělo nápad, ale cítili jsme, že mu chybí lepší zpracování. Také font v textu loga nebyl při praktickém použití dost čitelný a výrazný. Oslovili jsme tedy logologa S. Anfilova s tím, že nechceme žádnou razantní změnu, jen kvalitativní posun. Výsledek je skvělý, s logem se výborně pracuje."

Mgr. Libor Šupichspolumajitel Escape Rooms Prague

UKÁZKA REDESIGNU

CENTRUM VÝZKUMU ŘEŽ

Původní logo CVR

Původní logo nebylo vyhovující pro tak prestižní výzkumné centrum. Vedení se proto rozhodlo pro zásadní redesign, v kterém mi nechali volnější ruku. 

Nové logo CVR

Rozhodl jsem se přistoupit k redesignu ze všech směrů: změnou textového znění, zásadní změnou symboliky jaderného výzkumu a vytvořením typograficky výrazného směru pro novou identitu.


"Podobnou graficky profesionální práci jsme přesně potřebovali. Návrhy pana Anfilova nás svoji jednoduchostí a precizností přesvědčily. Minimalistický grafický prvek v logu skutečně rezonuje s naším oborem a zaměřením."

Ing. Michal Šafránekvedoucí marketingového oddělení CVŘ

UKÁZKA REDESIGNU

KVĚTINY EXPRES

Původní logo Květiny Expres

Původní logo zažilo a protrpělo své. Je pochopitelné, že se vedení firmy rozhodlo poslat jej do důchodu. Této zakázky jsem se ujal, protože jsem cítil prostor pro nápad.

Nové logo Květiny Expres

Nový symbol značky je všeříkající. Jednoduchou grafickou formou reflektuje jak květiny, tak expresní dodání. Jde o výrazný redesign, který pomůže značku lépe prosazovat.


"Simonovo řešení loga bylo dokonale jednoduché a na první pohled jsme se do návrhu zamilovali. Díky Símo."

Miroslav DušekVoňavý a usměvaný jednatel společnosti Květiny Expres

CHCETE REDESIGN LOGA?

Pojďme spolupracovat

Rád se s Vámi spojím nebo můžeme projednat Váš projekt i osobně. Využijte tento jednoduchý formulář nebo mě můžete kontaktovat přímo na telefonním čísle 602 26 26 33 nebo na emailu simon@anfilov.cz.

Těším se na zajímavou spolupráci
a přeji pěkný den.

Simon AnfilovGrafik a reklamní expert