PROCES TVORBY LOGA

Jak vzniká logo a vizuální identita? Provedu vás procesem v osmi krocích.


1) Zadání zakázky

Zadání můžeme vyřešit po telefonu, online, ale můžeme se i sejít. Potřebuji poznat váš obor, zaměření, marketingové cíle a potřeby vašich zákazníků. Je pro mne důležité vše, co se týká nové značky. Zajímá mne konkurence, rozvoj do budoucna i historie. Podívejte se, co přesně mě zajímá »


2) Cenová nabídka

Cenu za logo vám nikdy nevystřelím od boku. Teprve po úvodním zadání vám připravím pečlivou nabídku přímo na míru, která obsahuje přesný rozsah plnění, licence a prací s tvorbou loga spojených. Nabídku zasílám v pdf. Teprve po jejím schválení a případném uhrazení zálohy se pouštím do práce.


3) Tvůrčí proces

Na tvorbu loga potřebuji čas. Něco se dá urychlit, ale nápady a koncepty musí zrát. Práce grafika neznamená, že si sedne k počítači a začne kreslit loga. Tvůrčí proces se odehrává především v běžném životě, v podvědomí a "na pozadí". Nástroje v této první fázi jsou často předpotopní: tedy tužka a papír. 


4) Design loga

Teprve po skicách a konceptech přichází samotná práce na počítači. Klientům někdy prezentuji skicy, ale VŽDY až v kontextu s výsledným logem, tedy jako ukázku procesu a geneze. Chci mít jistou, že navržené skicy budou fungovat, a proto pracuji intenzivně na tom, aby loga byla skutečně vycizelovaná a finální.


5) Prezentace návrhů

Dříve se prezentovaly návrhy osobně na kašírovaných deskách. Dnes je doba jiná, a proto předkládám klientům propracovanou online prezentaci se 2–3 originálními návrhy s obhajobou a ukázkami aplikace. Často jeden z návrhů vyčnívá a velmi často je to přesně ten pravý.


6) Definita - doladění loga

Skutečně se mi často stává, že uhodím rovnou hřebíček na hlavičku. Někdy je potřeba upravit barevnost nebo uděláme varianty písma. Občas zkusíme nějaké drobné tvarové či kompoziční úpravy a dílo je hotovo. V ceně za návrh je vždy pár hodin právě na podobné ladění a finalizování.


7) Podkladová data

Návrh loga v křivkovém souboru pro další editaci je pochopitelně základ. Nicméně nabízím zpracování kompletních podkladových dat k logu ve všech formátech a variantách pro použití v tisku i na web. Někdy jde o stovky souborů. Data nahrávám na cloudové úložiště, kde jsou dlouhodobě k dispozici.


8) Logo manuál

Manuál užití loga je velmi praktický nadstandard, který by však měl být pro většinu značek povinná výbava. Slouží k rychlé a jednoduché orientaci v pravidlech aplikace značky. Jeho rozsah záleží na potřebách společnosti. Může to být jednostranný minimanuál, ale může se jednat o stovky stran.

LOGO MANUÁL

Máte zájem o vytvoření loga?
Prohlédněte si nejprve moje portfolio.